فراه داټ کام
خبری، فرهنگی، اجتماعی، معلوماتی و...

یک گروپ بیست نفری مخالفین به دولت پیوست

شهر فراه (پژواک، ٢٦ جدى٩٠): باپيوستن گروپ ٢٠ نفری مخالفین مسلح در ولایت فراه ، رقم پيوستگان به دولت ازآغاز سالروان تا کنون به يکصد تن رسيد.   امیرمحمد ایوبی مسوول شورای صلح ولایت فراه به آژانس خبری پژواک گفت که این گروپ به سرکرده گی ملا عبدالمالک ، امروز (٢٦جدی) بعداز چهار سال؛ دست از مخالفت کشیده و با دولت یکجا شدند.



ادامه مطلب ...


ده ها کیلوگرام هیروئین کشف و ضبط شد

شهر فراه (پژواک،٢٢جدى٩٠): پولیس ولایت فراه، بیش از ٣٠ کیلوگرام هیروئین را از شاهراه هرات ـ فراه کشف و ضبط کرد.



ادامه مطلب ...


اوه وسلوال طالبان او دوه د اکمالاتي کاروان ساتونکي ووژل شول

فراه (پژواک ١٩ مرغومى ٩٠): په فراه ولايت کې د ايساف په اکمالاتې کتار د بريد په ترڅ کې اوه وسلوال طالبان او د کاروان دوه ساتونکي و وژل شول او دوه نور ټپي دي.



ادامه مطلب ...



 

اختلاس، فساد و زورگویی در گمرک ولایت فراه؛ عاید ماهانه مدیر گمرک فراه 100هزار دالر

سه شنبه 13 جدی 1390 ساعت 19:46 سلسله گزارش‌های تحقیقی روزنامه 8صبح (گزارش چهارم) / تهیه‌کننده: ایمل فراهی

سارنوالی ولایت فراه، در کنار شماری از تاجران و ماموران گمرک این ولایت، با استناد به مدارک و شواهدی اظهار می‌دارد که در مدیریت گمرک این ولایت، فساد مالی، اختلاس و زورگویی رنگ و رونق بسیاری دارد



ادامه مطلب ...


باغداران انار در فراه از نبود سردخانه و مارکیت شکایت دارند

شهرفراه (پژواک،٧جدی٩٠): يک باغدار ولايت فراه، ضمن اظهار خوشى از اينکه در سال روان، ٧٢تن انار از باغهایش حاصل گرفته است، از نبود سردخانه و مارکيت شکايت میکند.

 



ادامه مطلب ...


برخى مردم عملکرد نيروهاى خارجى را مشابه قشون سرخ ميدانند

کابل (پژواک ٦ جدى ٩٠):  برخى ازمردم، ضمن محکوم کردن قتل وکشتارافغانها توسط قواى شوروى سابق در افغانستان ، عملکرد نيروهاى خارجى را که فعلا درکشورمستقراند، مشابه آن ميدانند .

 



ادامه مطلب ...


معلوماتی در مورد ولسوالی زیبای پرچمن

مناظر طبيعي زيبا زيادي در ولايت فراه موجود است،  یکی از اين مناطق، منطقه  سر سبز، سرد سیر، پر میوه و حاصل خیز ولسوالی پرچمن بنام لروند مي باشد كه مطلبي آماده گرديده است كه براي شماتقديم مي شود: این جای زیبا در جنوب شرق ولسوالی پرچمن و در شمال مشکانها قــــرار دارد کوه های بلند که چهار اطراف آنرا احاطه نموده در 3 فصل سال بهار ، تابستان و خزان با اشجار مختلف و با رنگ های گونا گون و در زمستان به برف پوشیده است. درین محل سه راه عبور و مرور وجود دارد که از سر کوتل های بسیار بلند بنام کوتل لروند ، کوتل بورک و کوتل سرخ است.

 

                                                                                                  تهیه کننده و نویسنده: عبدالحمید(حمید)

                                                                                                          نماینده شورای ولایتی ولایت فراه



ادامه مطلب ...


ولسوال نام نهاد طالبان برای خاشرود کشته شد

شهر فراه (پژواک ٤جدی٩٠): در دو عملیات جداگانه در ولایت فراه، ملا طیب ولسوال نامنهاد طالبان مسلح برای ولسوالی خاشرود این ولایت همراه با چهارتن دیگر،به قتل رسید ویک سرگروپ برجستۀ آنها بازداشت گرديد.



ادامه مطلب ...


تعدادی از سکه هاى تاريخى در فراه بدست آمد

فراه (پژواک اول جدی ٩٠): پانزده سکه تاریخی که دریک کوزه جابجا شده بود درمنطقه تاریخی در مرکز ولایت فراه کشف و به ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت تسلیم داده شد.



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب