فراه داټ کام
خبری، فرهنگی، اجتماعی، معلوماتی و...

 

 بیست نفر از  مخالفین به دولت پیوستند

خبرنگارهمایون ذهین

شهر فراه (پژواک،  25 دلو٩٠): با پيوستن دو گروپ پنج نفری و پانزده نفری مخالفین مسلح در ولایت فراه، رقم پيوستگان به دولت ازآغاز سالروان تا کنون به يکصد و سی  تن رسيد.   امیرمحمد ایوبی مسوول شورای صلح ولایت فراه به آژانس خبری پژواک گفت که این گروپهای  به سرکرده گی ملا سمیع الله و ملا رحمت الله، امروز (سه شنبه- 25 دلو) بعد ازچند سال؛ دست از مخالفت کشیده و با دولت یکجا شدند.

 به گفتۀ وی، گروپهای  متذکره؛ مجموعاً بتعداد 20  میل سلاح مختلف النوع بشمول کلاشینکوف، ماشیندار، راکت  و یازده تیر  را نیز به دولت تسلیم کردند.

 موصوف اظهار داشت که گروپ متذکره در نتیجه تلاشهاى ریاست امنیت ملی؛ از مربوطات گنج آباد و «شوز و آب خرما» ولسوالیهای بالابلوک، با دولت یکجا شده اند.

 ملا سمیع الله سرکرده  گروپ 15 به پژواک گفتند :« از مدت ده سال به این طرف به حمایت کشور ایران و پاکستان در مخالفت با دولت قرار داشتم، زمانی که فامیدم که کارهای ما غیر قانونی است،  تصمیم گرفتم تا با دولت یکجا شوم.»

ملا رحمت الله باشنده منطقه گنج آباد ولسوالی بالابلوک سرگرده گروپ پنج نفری نیز به پژواک گفت :«پدر و مادر و دوستانم برایم گفت که از کارهای غیرقانونی بر علیه دولت دست بکشم، تصمیم گرفتم تا با دولت یکجا شوم.»

  این دو سرکردۀ طالبان تسلیم شده همچنان گفتند که آماده اند تا در صورت همکاری دولت، در چوکات نیروهای امنیتی، تأمین امنیت منطقه شان را به عهده بگیرند.

تورن جنرال عبدالحمید بلخی رئیس امنیت ملی ولایت فراه در محفلی  که به اشتراک مقامات دولتی و فعالین جامعه مدنی صحبت میکرد، گفت که از مدتی بدینسو با بیست گروپ مختلف مخالفان دولت گفتگو ها جریان دارد، که تسلیمی این دوگروپ تأئید کننده وعدهای قبلی ما بود.  

بلخی افزود: "با 13  گروه دیگر نیز گفتگوها جریان دارد که بزودی با دولت خواهند پیوست."

بلخی همچنان گفت که با پیوستن تمام این گروپ ها، کمترمخالف دولت در این ولایت باقی خواهند ماند و این خود باعث تأمین امینت ولایت فراه میگردد.

 گفتنی است که بتاریخ 13  دلو سالروان نیز یک گروه بیست نفری مخالین دولت به پروسه صلح پیوستند.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب